19 Mart 2018 Pazartesi

İnsan İnsan Nedir Şimdi Bildim - Muhyiddin Abdal

İNSAN NEDİR ŞİMDİ BİLDİM

İnsan insan derler idi
İnsan nedir şimdi bildim
Can can deyu söylerlerdi
Ben can nedir şimdi bildim

Kendüzünde buldu bulan (Kendi özünde)
Bulmadı taşrada kalan
Mü’minin kalbinde olan
İman nedir şimdi bildim

Takvâ ehlinin sattığı (Takva; günahtan kaçınma, sakınma)
Mü’minlerin ok attığı (Mümin; inançlı, inanan)
Münkirlerin şekk ettiği (Münkir; kabul etmeyen, inkar eden; Allah'ın varlığına inanmayan) (Şekk etmek; bir şeyin varlığı ile yokluğu arasında tereddüt etmek, şüphe)
Güman nedir şimdi bildim (Güman; şüphe, zan, tahmin)

Bir kılı kırk yardıkları
Birin köprü kurdukları
Erenler gösterdikleri
Erkân nedir şimdi bildim (Erkan; yol yordam, yöntem)

Sıfât ile zât olmuşum
Kadr ile berât olmuşum
Hak ile vuslat olmuşum (Vuslat;(sevgiliye) ulaşma, erişme, kavuşma)
Mihman nedir şimdi bildim (Mihman; konuk, misafir)

Muhyeddin eder Hak kadir
Görünür her şeyde hâzir (Hazir; korkak, korkan)
Ayan nedir pinhan nedir (Ayan;apaçık, aşikar) (pinhan; gizli)
Nişan nedir şimdi bildim (nişan; iz)

Muhyiddin Abdal


Taşra dediği kendi özünün haricinde aranan her yeri kastediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder