29 Kasım 2013 Cuma

Seçme Şiirler

Şimdi Biz

Şimdi susalım sevdiğim, dalgalar konuşsun
Beşiktaş sahilinden alsın hıncımızı

Hasret her geçen saniyede yüreğimizi yakmıştı ya...
Bitanem elimi tut şimdi
İstiklal caddesindeki kalabalık düşünsün yalnızlığı

Canım biz yine susalım, klarnetçi konuşsun
Dağlasın yüreğimi
Bundan sonra tüm şarkılar bana düğünümüzü hatırlatır
Biz şimdi kalalım
Vapur yol alsın
Kavuştursun sevenleri...


Münezzeh

Seninle tek bir an
Bu dünyayı yaşanabilir bir yer haline getirdi
Şimdi dileyin benden ne dilerseniz hey hat...
Beni ben yapan ve sana dokunmamı sağlayan ne varsa...
Kaçırdığım otobüs, eve giren hırsız, arkadan konuşan komşumuz...
Bu dünyadaki tüm güzellikler sana olan sevgimde buluştu sanki
Öyle aşığım ki sana...
Yüreğim dünyadaki dertleri yuttu
Öyle güzel gülümsedin ki...
Dün gece yeniden doğdu güneş..
Sevdiğim 24 Eylülden beri
Belki Can Yücel değilim ama
Candan yürek ile yüce bir aşk büyütüyorum koynumda
Mecnun değilim çölleri aşmadım
Haddim değil dağları delemem Ferhat gibi
Ama ben seni zamandan münezzeh severim...



Yalnızlık Değil Sensizlik

Gittin ya
Aslında sadece ben değildim hasret çeken...
Çay içtiğin bardak mesela
Dün geldiğimde çatlamıştı
Yorgan
Sarılanı olmayınca kendini yerlere atmıştı
İstanbul'da hava kapalı nedense, yağış bekleniyor
Evdeki adam garibim
Resimlerine bakıyor, eşyalarını kokluyor
Hayallerini senin güzelliklerinle süslüyor.
Ne gözlerinin ne ellerinin
Ne de o güneş açtıran gamzelerinin yerini hiç bir şey tutmuyor!
Yalnızlık değil bu satırları yazdıran
Sensizlik
Seni seviyoruz...


Beni Ben Yapan

Dost Candır,
Dost beni ben yapan
Bir varoluş hikayesidir ya dostluk
Hani sırtını yaslarsın

Bazıları ne acı anlayamazlar
Halbuki
Gören kahverengi gözler, bakmayı öğrenmiştir
Kulakların kabullenemediği sesleri sana aşılamıştır

Eğri duran belini düzeltmiştir belki kim bilir
Velhasıl dost
Doğumgünüm ya bugün
Beni ben yaptın ya
Allah benim ömrümden alıp sana versin


Kim Bilir?

Sevenler ve sevilenler,
Yalnızlar ve yalnızlar,

Yalnızlık dil, din, ırk, renk ayrımı yapmadan sarar ruhunu
Kavuşmak en büyük belirsizliktir hayatta
Evrende sadece biz mi varız yada maymundan mı geldik soruları önemsizdir!
Sadece daha adını bilmediğin, yüzünü bile görmediğin birini
Delicesine merak etmektir
Çaresizce tesadüflere heyecanlanmaktır.
Bu belirsizlik içerisinde özlem geçen şarkılarda hüzünlenebilir
Belki de aşık olmayı özlemiştir
Kim bilir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder