7 Aralık 2013 Cumartesi

Tüketim Toplumunu Arsızlığından Faydalanmak



Twitter'da sadece 140 karakter yazabiliyoruz. Evet bunun sebebi telefonlarımızın en fazla 140 karakter kullanabilmesi olabilir ama bir gün telefonlarımız 140 karakterden fazlasını yazmaya izin verirse twitter 140 karakter kuralından asla vazgeçmez...

Çünkü burada aslolan o değil, tüketim toplumunun arsızlığının önüne geçmektir... Aksi halde arsız düşünceler parmakları çalıştıracak ve uzun uzun metinler çıkacaktı...



Vine uygulamasını düşünsenize 6 saniyelik video koyabiliyorsunuz bu tüketim toplumunun daha fazla vakti yok, hemen izleyip ötekine geçmesi gerekiyor, hatta başlat tuşu bile yok, aşağıya kaydırmanızla birlikte video harekete geçiyor...

Burada konumuz sınırlar...



Candy Crush Saga oyununa ne diyorsunuz? Dünyanın en çok indirilen ve popüler olan oyunu... Size başlangıçta 5 can veriyor... İlk 5-6 oyunla bağımlısı oluyorsunuz, daha sonra bir şekilde oyun zorlaşıyor ve canlarınız bitiyor... Oyunda ilerledikçe ilerlemek istiyorsunuz ama o da ne? Yeni bir can için 30 dk süre geçmesi gerekiyor yada satın alabiliyorsunuz, siz tüketim toplumusunuz, bir an önce oyunu tüketip bitirmeniz gerekiyor ama yapamıyorsunuz...

Sizin o arsız dünyanıza zehir zemberek giriyor o "Maalesef canınız kalmadı" uyarısı...

Sınırlama bununla da kalmıyor, daha çok paylaşılmak için bölümler arası geçişe izin vermiyor, ya paylaşmalısınız facebook'tan ya da 24 saat bekleyerek 3 özel görevi tamamlamalısınız...

Günümüz dünyasında tüketim toplumunun arsızlığından faydalanmak diye bir olgu var gerçekten...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder